• 26 maart 2021 - 31 december 2021
    00:00

De uitbraak van de COVID-19 pandemie stelt heel wat Belgische bedrijven voor grote uitdagingen. Talrijke ondernemingen worden jammer genoeg negatief geïmpacteerd door de huidige crisis en het einde is helaas nog niet onmiddellijk in zicht.

Sinds donderdag 12 maart 2020 bevindt België zich in de ‘federale fase van het crisisbeheer’. Er werden verschillende maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. De tijdelijke lockdown voor bepaalde sectoren en ondernemingen heeft aanleiding gegeven tot een substantiële terugval van de activiteiten. Andere belangrijke effecten zijn o.a.:

  • (Substantiële) daling van de omzet
  • Verlies van contracten
  • Onderbreking van de productie
  • Onbeschikbaarheid van personeel
  • Ontslagen

Uiteraard heeft dit alles gevolgen voor de boekhouding en de jaarrekening van de onderneming evenals de bijhorende verslaggeving door het bestuursorgaan. Dit seminarie geeft een overzicht van de mogelijke en verplichte aanpassingen voor jaarrekeningen afgesloten vanaf 31 maart 2020, gemeenzaam genoemd de ‘COVID-19 jaarrekening’. Onnodig te melden dat het bestuursorgaan dient rekening te houden met alle relevante informatie die beschikbaar is tot de datum waarop de jaarrekening wordt goedgekeurd.

Spreker: Patrick Valckx | Partner bij KPMG Tax, Legal & Accountancy
Attest: 2 uur

 

 

Document voor dit webinar:

De COVID 19 jaarrekening.pdf

U dient ingelogd te zijn om dit te kunnen downloaden.

BAB-BKR Kennismanagement is erkend door het ITAA als (e-)vormingsoperator onder het nr.: B0716/2020-09.

Venue:  

Description:

Surf naar www.learn-on-web.be en ontdek de webinars in onze online school BAB-BKR Academy!

Contacteer ons via secretariaat@bab-bkr.be voor meer info.